رد مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك السابق، على اتهامه بسب رئيس الوزراء الدكتور مصطفى مدبولي

رد مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك السابق، على اتهامه بسب رئيس الوزراء الدكتور مصطفى مدبولي

0

رد مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك السابق، على اتهامه بسب رئيس الوزراء الدكتور مصطفى مدبولي، قائلًا: “مقولتش حاجة.. أنا قولت حضرتك مين، يا فندم أنا مكنتش عضو مجلس نواب وانتقدت أحمد نظيف وأحمد عز، وفى وجودك يا سيادة الرئيس السيسي انتقدت سيادتك لما أنت اخترت المهندس شريف إسماعيل مع الإعلامي وائل الإبراشي، ومعملتليش حاجة ومكنتش عضو مجلس شعب والله خالص ولم أكن فى برلمان أصلا”.

وأضاف خلال الفيديو الذى نشره على حسابه الشخصي على موقع الفيديوهات الشهير “يوتيوب”: “هناك شخصية محترمة اتصلت بيا وطلبت مني زيارة هذا الرجل فى مكتبه -شريف إسماعيل- وروحت قعدت معه وتأكدت أني كنت غلطان وإحنا خسرناه لأنه رجل دولة ومحترم”.

وتابع: “سيادة الرئيس أنا بخاطب حضرتك لما لك من مقام رفيع لمركزك وكمقام رفيع عندي بإعادة الحق لي وللمجلس ولنادي الزمالك وللجماهير.. وأنا قعدت مع حضرتك قبل ما تيجي رئيس، وحضرتك دعيتني فى افتتاح قناة السويس، وأعتقد أن كان ليا دور قبل 30 يونيو”.

وأردف: “أنا طلعت مع أسامة كمال ووائل الإبراشي وأحمد موسى اللي بيهاجمني دلوقتي، وأنا بقولك متشكرين على العيش والملح اللي بيني وبينك وبشكرك، وأنت لما كنت فى محنة كنت أنا أول واحد فى ظهرك وأخدت من إيدك وروحتك.. وعمور أديب اللى بيقول شيلوا اليفط بتاعته لأنه مش على حسابه.. لا على حسابي يا أخ عمرو والله على حسابي 17 مليون جنيه ونص تبرع مني بالإضافة إلى 176 مليون جنيه من تركي آل الشيخ وقال دول لمرتضى منصور وهنسمع الناس ورفضت وقولت دول يتم وضعهم فى النادي”.

وتابع: “المبلغ ده أخدناه ودفعناه للكورة، وجميل تركي لن ننساه ولذلك بشكره جدًا، ولو كنا أخدنا مبلغ تبرع تركي آل الشيخ من خزينة النادي مكناش عملنا نادي عالمي، بس أنا بأخد مكافأة من بلدي، اللى قطر قالت لواحد فى اللجنة الأولمبية أن شرط المصالحة مع مصر أن يخلصوا على مرتضى”.

Comments
Loading...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept

%d مدونون معجبون بهذه: